Het ontstaan

In 1984 sloegen enkele drankenhandelaars uit de Antwerpse en Limburgse Kempen de handen in mekaar. Ze richtten een aankoopvereniging met hoofdzetel in Geel op die de naam CVBA Frissing kreeg.

Na de fusie met de West- en Oost-Vlaamse drankengroepering CVBA Sammo in februari 2005 werd de naam gewijzigd in CVBA Prik&Tik met hoofdzetel in Lommel.

‘Prik’ duidt op een koolzuurhoudende drank en ‘Tik’ op de combinatie van een sterkedrank met een frisdrank.

WINKELS

In mei 2014 fusioneerde het jarige Prik&Tik met branchegenoot Cobeli.
16 Cobeli-winkels werden succesvol getransfereerd naar Prik&Tik zodat het aantal Prik&Tik-winkels met een klap steeg, intussen werden het 83 winkels!

Vandaag is Prik&Tik veruit de grootste aankoopgroepering in België met 115 leden.
Je kan hier de volledige lijst van alle leden downloaden.

AANBOD

Prik&Tik biedt de zelfstandige drankenhandelaar een uitgebreid, gevarieerd en concurrentieel assortiment van dranken. Anderzijds voorziet Prik&Tik de aangesloten handelaars van sterke en vernieuwende concepten.

Voor de consument wil Prik&Tik de eerste keuze zijn door een volledig assortiment aan te bieden uitgebreid met aantrekkelijke promo’s.

MISSIE

Het is de missie van Prik&Tik om de aangesloten drankenhandelaars te helpen in het realiseren van duurzame winstgevende groei, hen richting te geven, en samen met hen te zorgen voor het bevorderen van Prik&Tik als eerste keuze van de professionele en particuliere klant.